Volvo Car Corporation работи над нововъведение, което пести до 20% от горивото и добавя 80 к.с. Функционира по подобие на системата KERS. „Не сме първият производител, който тества тази технология, но никой досега не я беше прилагал към задния мост и не я беше свързвал с двигателя с вътрешно горене, задвижващ предните колела. Ако тестовете преминат успешно, очакваме първите автомобили с новото устройство да достигнат до шоурумовете след няколко години“, заяви Дерек Краб, вицепрецидент на инженерния отдел по двигателите на компанията.
Така наречената Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System) си служи с карбоново колело, монтирано към задния мост. По време на забавянето, енергията за спирането кара този маховик да се завърти с до 60 000 об/мин. Почне ли да се движи отново колата, неговите обороти се предават към задните колела посредством специално проектирана трансмисия. Двигателят с вътрешно горене, който пък задвижва предните, се изключва в момента, в който започне спирането. Енергията от маховика може да бъде използвана да задвижи автомобила, когато настъпи моментът той да тръгне отново, или пък да се влее в мощността на колата, когато бъде постигната скорост за пета предавка.
Колкото по-често спира автомобилът, толкова по-често ще се включва летящото колело, така че колите, обзаведени с него, ще са най-икономични в градска среда. Когато добавим енергията от него към капацитета на мотора, получаваме допълнителни около 80 к.с.
Системата е евтино, олекотено и икономично решение, с чиято помощ 4-цилиндровият двигател се държи като такъв с 6 цилиндъра, като същевременно сваля разхода на гориво с цели 20%. От есента шведската компания ще е първият автомобилен производител, който ще тества потенциала на системата по обществените пътища. Volvo е получила субсидия от 6,57 млн. шведски крони от Агенцията по енергетика в страната. Технологията е от ново поколение и натрупва кинетичната енергия по време на спиране.
„Летящото колело“ (или маховикът) на Volvo е изработено от въглеродни влакна, за разлика от стоманеното, прилагано от компанията в модела Volvo 240 през 1980 г. Масата на съвременния му вариант е не повече от 6 кг при диаметър от 20 см. Колелото се върти във вакуумна среда, за да се сведат до минимум загубите, причинени от триенето.
Венци Тойотата откри новия „Тойота център“ в Габрово
Новите BMW X5 и X6 на фокус
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
