Плод на сътрудничеството между развойните екипи на Shell и Gordon Murray Design (GMD) доведе до създаването на концептуално моторно масло, което може да осигури 6.5% подобрение на горивната икономичност на автомобила. Shell обяви, че това е сериозен пробив в развитието на моторните масла и е със стъпало нагоре в технологията и развитието на маслата, след като обикновено подобни програми досега не са превишавали подобрение от 2.5%.
Инженерите на Shell са използвали като тестови автомобил разработката на GMD за малък градски автомобил T.25 и са успели да формулират моторно масло 0W-10 с изключително нисък вискозитет" което преобръща представите ни за развойна дейност в посока на повишената ефективност" - съобщават от Shell.
Сътрудничеството между развойните екипи на Shell и GMD е станало и с използването на математическо моделиране за определянето на оптималното масло според дизайна на мотора на T.25, което е помогнало да се достигне максимално възможното ниско вътрешно триене в мотора.
Селда Гунсел, вице-президент по маслата и продуктовата технология B2B в Shell Lubricants, споделя: "Създаването на нисковискозно масло за подобряване на горивната ефективност, всъщност е относително просто, предизвикателствата идват когато трябва да балансирате вискозитета с предпазните качества важни за живота на двигателя и с периодите за смяна на маслото. На пазара има доста продукти, които имат добри постижения в посока на този баланс, като Shell Helix Ultra, но те са развити съобразно параметрите на сегашните изисквания на автопроизводителите. Дошло е времето да потърсим смазочна технология, която отива далеч зад сегашните изисквания, за да повишим ефективността на бъдещите автомобили.
Независимо, че е в концептуален стадий, новият продукт е сериозно постижение в смазочната технология и това, което научихме с него, много скоро ще бъде използвано в продуктите ни. Естествено, моторните масла са само част от историята около повишаване горивната икономичност, но като се има предвид обществения натиск и инициативите на автопроизводителите за намаляване емисиите на CO2, приносът към това на маслата може да бъде много съществен. Защото намаленото вътрешно триене в мотора води до по-ниска консумация на гориво и оттам на по-ниски емисии на CO2.
Резултатът от 6.5% подобрение на горивната икономичност е още по-забележителен, защото е измерен при тестване на колата в условия на градски цикъл на движение. Тестът при комбиниран цикъл е показал резултат от 4.6% подобрение на икономичността, като за сравнение е било използвано най-широко използваното в Европа от автомобилистите масло 10W-30.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!