Уилям Лайънс – господин Jaguar

Общи 10 август 2011 | Speed-Press.com A- A+ 9015 посещения | без коментари

Независимо дали сте сядали зад волана на автомобил Jaguar или само сте си мечтали да го направите, със сигурност историята на компанията ще ви заинтригува. Тя започва още през далечната 1901 г. Тогава в Блекпул се ражда Уилям Лайънс - син на ирландски имигрант, собственик на музикално студио. Кой ли е предполагал тогава, че се ражда една от най-великите личности в историята на автомобилния свят? Кой ли е предполагал, че един любител на мотоциклети ще създаде истинска автомобилна империя и ще получи титлата „Сър" лично от кралицата на Англия, пленена от неговите истински произведения на изкуството.
Малцина знаят, че Уилям Лайънс създава първо име в моторната индустрия. Само на 21 години той започва да проектира кошове за мотори, воден от влечението си по своя Harley Davidson. Не след дълго роденият в Блекпул младеж осъзнава, че може да стигне далеч и прехвърля усилията си към автомобилната индустрия. Спира се на името Jaguar.
Уилям Лайънс залага на лукс, елегантност и аристократичен стил в основите на своята нова империя. Първият автомобил, който произвежда, носи името SS1 и излиза на пазара през 1931 г. Още с него успява да си спечели челни места във всички водещи вестници в страната, които отбелязват, че е създаден автомобил за ценители на относително ниски цени.
С втория си модел SS 100 Уилям Лайънс хвърля в еуфория цялата страна. С 3,5-литровия си двигател този автомобил ускорявал по-бързо от всеки друг, а цената му била наполовина на това, което хората очаквали. Думата Jaguar започнала да се носи от уста на уста, а търсенето било толкова голямо, че инженерите на компанията били принудени да сменят дървеното шаси на автомобила с метална конструкция, за да намерят достатъчно материал.
По време на Втората световна война компанията Jaguar и нейните служители помагали на страната си, като произвеждали части за самолетите на армията. В същото време Лайънс продължавал да работи по чертежите на новия автомобил на бъдещето. След приключване на войната веднага започнал конструкцията по него. Решил да смени името на модела SS, за да не се асоциира със специалните военни части на Адолф Хитлер - Schutzstaffel, прочули се със своята жестокост. Затова за най-новия си модел Лайънс се спира на името XK120. Показва го за първи път през 1948 г. И този модел впечатлява с голямата мощност за времето си - 160 конски сили. Само 2 години по-късно, с известни подобрения (XK120 C - първият познат C-type), автомобилът на Jaguar се впуска в надпреварите на пистата Льо Ман, където печели безапелационна победа още с дебюта си. За съжаление Лайънс не може да се зарадва на този триумф, защото само ден по-рано го сполетява най-голямата трагедия в живота му. На път за Льо Ман в катастрофа умира единственият му син.
През 1961 г. Jaguar отново приковава вниманието на обществеността с E-type. Само за едно десетилетие са продадени 70 000 автомобила, повечето от които на територията на САЩ. След този грандиозен успех Лайънс решава да даде на света още една последна автомобилна икона преди да се пенсионира - XJ6, който се превръща в емблематичен за марката и до ден днешен.

 
Ключови думи:   harley davidson, jaguar, ss1
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте